Zdrowa dieta

Konsultacje żywieniowe odbywają się we wtorki i w czwartki, między 18:00 a 20:00.

DIETA A ZDROWIE

Co dzisiaj zjedliście? Czy tost i sok na śniadanie, kanapka na obiad i talerz makaronu na kolację – brzmi znajomo? Prawdopodobnie tak, gdyż wielu z nas tak właśnie się odżywia. Większość osób uważa takie posiłki za całkiem zdrową dietę, ponieważ tego typu produkty zawierają niewiele tłuszczu, sporo zaś węglowodanów, które są nośnikiem energii. Zapewne zaskoczy Was zatem odkrycie, iż taka dieta może zwiększyć ryzyko problemów z sercem, cukrzycy, a nawet pewnych nowotworów. A w dodatku jest tucząca!!! Ustalmy zatem, że wszystko, czego dowiedzieliśmy się o odżywianiu przez ostatnie lata, stanęło obecnie na głowie.

KIEDYŚ A DZIŚ ...

W czasach młodości naszych dziadków, przeciętny człowiek spożywał 10-13 różnych produktów dziennie, dziś liczba ta spadła do 6-8 produktów. W dodatku większość tych produktów wywodzi się z jednej grupy spożywczej – WĘGLOWODANÓW. Jadamy zbyt dużo białego pieczywa, ziemniaków, ciastek, herbatników i innych łakoci opartych na cukrze. Chociaż dobrze smakują i łatwo przyswaja je organizm, wywołują również w nim reakcje, które rozstrajają cały ustrój. A organizm człowieka tęskni za równowagą, nazwaną przez naukowców HOMEOSTAZĄ. Skutkiem braku równowagi są takie codzienne problemy jak:
- znużenie
- huśtawki nastrojów
- odczuwane subiektywnie większe zapotrzebowanie na cukier
- zaburzenie równowagi flory bakteryjnej i perystaltyki jelit
Poza tym grozi nam w przszłości sporo różnych chorób !!!

INNY – NOWY SPOSÓB JEDZENIA

Codzienie Twoje ciało musi wytrzymać 10 000 kroków, 40 000 myśli, 36 000 litrów krwi, które przetaczają się przez Twój układ krwionośny. Znieść musi także stresy i napięcie związane z nowoczesnym życiem. Do tego każdy organizm potrzebuje energii, a tę energię czerpie z pożywienia.

Dieta Wysokobiałkowa
Przejście na ten rodzaj diety pozwala zniwelować uboczne skutki nadmiaru węglowodanów w organizmie, poprzez częściową bądź całkowitą eliminację ich z pożywienia. Dzięki temu można pozbyć się nadmiaru kilogramów w stosunkowo krótkim czasie!!!

Dieta na podstwie Niskiego Indeksu Glikemicznego
Przejście na dietę o niskim IG, poprzez jadanie wyłącznie produktów, które powodują delikatny wzrost glukozy Twoim krwiobiegu, panicznej reakcji organizmu i zachowujesz równowagę całego ustroju. W przypadku osób zdrowych dieta ta zmniejsza ryzyko odporności insuliny, a w przypadku mniej więcej 25 % osób już doświadczających oporu insulinowego dieta pozwala ponownie uwrażliwić komórki na sygnały glukozowe. Sami zobaczycie pozytywne efekty-wszędzie – od serca po skórę!!!

Dieta Eliminacyjna
Polega na wyłączeniu na dwa tygodnie z diety produktów (np. mleka krowiego i jego pochodnych) podejrzanych o powodowanie alergii. Jeśli w tym czasie zaobserwujemy poprawę, to uzupełniamy dietę innymi produktami (np. w przypadku uczuleniana mleko krowie: soją i jej przetworami, kaszą, zbożami, zielonymi warzywami). Aby mieć 100% pewność, można też przeprowadzić test na nietolerancję pokarmową wtedy nie będzie konieczna grupowa eliminacja produktów z pożywienia , która zajmuje bardzo dużo czasu, tylko po 40 min będziemy mieć pełny obraz czynników pokarmowych powodujących alergię i nietolerancję pokarmową.

Dieta Zrównoważona
To taka, która jest złożona z białek, tłuszczów i węglowodanów. Dostarcza ona organizmowi niezbędnych substancji odżywczych, wykorzystywanych do wzrostu, produkcji energii, oraz procesów naprawczych. Powinna ona zawierać niezbędne sole mineralne, witaminy i błonnik. W normalnej diecie składniki dostarczające energii powinny występować w następujących proporcjach: białka 12%-14% do 15%, tłuszcze 30% (w tym minimum 3% powinny stanowić niezbędne kwasy tłuszczowe)
węglowodany 50%-60% w tym około 10% cukry proste- nawet do 70% kosztem tłuszczów. W tego rodzaju diecie dostosowuje się liczbę i rodzaj posiłków do wymagań i potrzeb danego organizmu. Je się praktycznie wszystko, tylko w odpowiednich ilościach.

 

A w dwóch zdaniach:
Naszą misją jest przekazanie wiedzy na temat prawidłowego odżywiania. Będziemy cieszyć się z Waszego lepszego samopoczucia i uśmiechów na twarzy spowodowanych zrzuconymi kilogramami!!!

Zapraszamy do bezpośredniego zapisywania się na konsultacje żywieniowe lub kontakt przy jakichkolwiek wątpliwościach związanych z ułożoną dietą.

Konsultacji żywieniowych udziela Martyna Domańska – była zawodniczka fitness, pielęgniarka oraz konsultantka żywieniowa –
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

 
Partnerzy