Korzyści związane z uprawianiem Nordic Walking
  1. Chód z wykorzystaniem kijków jest nawet 40% bardziej efektywny niż bez nich (maszeruje się szybciej bez odczuwania szybko narastającego zmęczenia).
  2. Tętno łatwo wzrasta do poziomu, który utrzymuje serce i układ krążenia w dobrej kondycji.
  3. Usprawnienie układu oddechowego, zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20-58%, w zależności od intensywności wbijania kijków.
  4. W zależności od prędkości marszu oraz od osoby ćwiczącej, Nordic Walking konsumuje 400 kalorii na godzinę, podczas gdy zwyczajny chód zabiera około 280 kalorii w tym samym czasie.
  5. Nordic Walking usprawnia różne mięśnie kończyn dolnych oraz prostowniki kończyn górnych.
  6. Ponadto, Nordic Walking wzmacnia mięśnie górnej części tułowia, ramion a także rozluźnia okolice barków; badania wykazały, że ruchomość górnego odcinka kręgosłupa oraz napięcia w okolicy barków zostały złagodzone dzięki jego uprawianiu
  7. Kijki dają poczucie bezpieczeństwa i równowagi podczas marszu; łagodzą nacisk na stawy powodowany przez chód - kolana oraz obszar bioder czuja się świetnie. Część ciężaru ciała jest skierowana na kijki, a zatem i plecy są w bardziej łagodnym położeniu.

Korzyści dla wszystkich, a zwłaszcza dla osób starszych:

  • poprawa funkcjonowania układu krwionośnego: sercowo - naczyniowego;
  • poprawa funkcjonowanie układu oddechowego, lepsze dotlenienie organizmu;
  • poprawa postawy przez wzmocnienie gorsetu mięśniowego;
  • poprawa ruchomości w stawach;
  • poprawa mineralizacji kości (ważne dla osób zagrożonych osteoporozą);
  • poprawa samopoczucia i wyższa samoocena ;-)

Ważne korzyści dla kobiet w ciąży:

  • profilaktyka żylaków i puchnięcia nóg;
  • profilaktyka i niwelowanie bólów w stawach;
  • profilaktyka i niwelowanie zaparć (ruch poprawia perystaltykę);
  • dodatkowe punkty oparcia (-> kijki NW) gwarantują bezpieczeństwo i stabilność w czasie marszu, odciążają kręgosłup i stawy biodrowe.
 
Partnerzy