Jak się do tego zabrać?

Jeżeli nasze doświadczenie w uprawianiu sportów jest niewielkie, nie wspominając o kondycji fizycznej, warto zacząć od rzeczy drobnych. Najprościej będzie przeanalizować nasz tryb życia i zmienić go na trochę bardziej aktywny. Zamiast samochodu i komunikacji miejskiej używajmy własnych nóg: w drodze do pracy, po drobne zakupy, w celu załatwienia ważnych spraw. To samo dotyczy wind. Zostawmy je niepełnosprawnym i tym wszystkim lekkomyślnym jednostkom, które nie dbają o zdrowie.

Najczęściej jednak potrzebujemy czegoś więcej...

odpowiedniej motywacji oraz wiedzy na temat zdrowego trybu życia. Warto więc pod fachowa opieką poprawić kondycję, przeciwdziałać bólom kręgosłupa, schudnąć lub poćwiczyć dla dobrego samopoczucia...
a więc:

Jaki ubiór na zajęcia?

  1. Na ćwiczenia fitness (różne formy ruchowe - aerobik) przychodzimy w niekrępującym ruchu stroju sportowym – koszulka (sportowa lub bawełniana), spodnie (długie, krótkie...), czyste sportowe obuwie dostosowane do tego typu zajęć najlepiej z wysoką cholewką (zabezpiecza kostki), skarpetki - najlepiej bawełniane (koniecznie, gdy ćwiczymy w obuwiu – przeciw odparzeniom, obtarciom oraz w celu wchłaniania potu) oraz min. 0,5 l wody niegazowanej o temperaturze pokojowej.
  2. Na zajęcia z jogi oraz Pilatesu, przychodzimy w niekrępującym ruchu stroju sportowym – koszulka (sportowa lub bawełniana), spodnie (długie, krótkie...) oraz ćwiczymy na bosaka. Podczas zajęć jogi nie należy pić.
  3. Na zabieg Vacu Well obowiązuje luźny strój bawełniany (koszulka, spodenki), zmienione czyste buty sportowe i skarpetki, mały ręcznik (ze względu na pot) oraz min. 0,5 l wody niegazowanej o temperaturze pokojowej.
  4. Na zajęcia tańca towarzyskiego – możemy przychodzić dowolnie ubrani, jednak tak by ubiór nie krępował ruchów, zmiana obuwia na czyste sportowe jest obowiązkowa. Można pić wodę niegazowaną.
  5. Na spacery z kijami (Nordic Walking) w zależności od pory roku, ubieramy strój sportowy – najlepszy jest dres. W zimniejsze dni warto wziąć ze sobą bluzę, kurtkę, czapkę, rękawiczki... Obuwie najlepiej przeznaczone do biegania (lato) lub wygodne trekkingowe (zima).

Jak się przygotowujemy do zajęć?

  1. Nie należy rozpoczynać ćwiczeń po saunie, masażu oraz kilkugodzinnym pobycie w pełnym słońcu.
  2. Ćwiczymy o "pustym żołądku” - min. 3 godziny po dużym posiłku, 2 godziny po małym – dotyczy wszystkich zajęć.
  3. Zapoznać się z przeciwwskazaniami do ćwiczeń, zapytać instruktora, gdy nie jesteśmy czegoś pewni.
  4. Warto zasięgnąć rady lekarza, gdy czujemy się niepewnie.
  5. Zapoznać się z Regulaminem Zajęć oraz Klubu.
  6. Warto zrobić badania wstępne (zobacz badania), wspaniale motywują oraz pokazują efekty naszej pracy na zajęciach.

Co trzeba zabrać ze sobą na zajęcia?

  1. Czyste sportowe buty obowiązkowo na zmianę, ewentualnie klapki.
  2. Ręcznik, którego używamy dla higieny własnej i innych uczestniczek/ków zajęć. Kładziemy go na macie podczas ćwiczeń w parterze oraz kładziemy się lub siedzimy na ręczniku korzystając z kąpieli w saunie. Polecamy również korzystanie z natrysków (przed sauną obowiązkowe).
  3. Wodę niegazowaną, najlepiej w temperaturze pokojowej (fitness, Vacu Well, tańce towarzyskie).
  4. Pozytywne nastawienie oraz dobry humor.
 
Partnerzy